تشکیل جلسه هماهنگی با استانداران و نمایندگان استان های معدن خیز

تشکیل جلسه هماهنگی با استانداران و نمایندگان استان های معدن خیز جهت رسیدن به وحدت رویه در وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدنی

رئیس مجمع نمایندگان استان در نشست این مجمع با حضور استاندار، معاونین و رئیس سازمان بازرسی استان با هدف بررسی آخرین وضعیت وصول یک درصد عوارض فروش معادن و صنایع معدنی با بیان اینکه ساز و کار وصول یک درصد از فروش معادن و صنایع معدنی مدتی است آغاز شده، گفت: این ردیف بودجه در سال های گذشته ناچیز بود که برای سال ۹۸ به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

کمال دهقانی فیروزآبادی افزود: برای استان یزد ۲۸۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد نشست مشترک استانداران استان های معدن خیز جهت رسیدن به هماهنگی مشترک را به استاندار داد‌ و گفت: در مجلس هم نشستی با نمایندگان این استان ها برگزار خواهیم کرد.

استاندار یزد در این نشست با بیان اینکه وصول یک درصد عوارض را با جدیت پیگیری می کنیم، گفت: در سفر دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان نیز بر اجرای این قانون تاکید شد.

محمدعلی طالبی از برنامه ریزی برای نشست مشترک استانداران منطقه ۶ جهت رسیدن به وحدت رویه در این زمینه خبر داد.

محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس هم بر اجرای این قانون تاکید کرد و گفت: باید تمام قد از حقوق مردم دفاع کنیم.

سید ابوالفضل موسوی، نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس نیز در این نشست گفت: مدیریت اخذ یک درصد عوارض فروش معادن باید از سوی استانداری انجام شود.