چرا آمریکا اصرار دارد ایران را عامل حمله به پالایشگاه آرامکو نشان دهد؟

دهقانی فیروزآبادی پاسخ داد:
چرا آمریکا اصرار دارد ایران را عامل حمله به پالایشگاه آرامکو نشان دهد؟
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دلایل اینکه آمریکا تلاش دارد ایران را عامل حمله به پالایشگاه آرامکو نشان دهد را تشریح کرد.

کمال دهقانی فیروزآبادی عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به ادعای توئیتری وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر اینکه ایران پشت حمله پهپادی به پالایشگاه های عربستان بوده در حالی که حوثی ها این حملات را برعهده گرفته اند، گفت: این رفتار به سیاست آمریکا در تنش آفرینی و ایران هراسی بر می گردد، آنها می خواهند به نوعی همه چیز را به ایران ارتباط دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تنش ها در دریای عمان، بیان داشت: آمریکا تلاش می کند هر تنشی در منطقه ایجاد می شود را متوجه ایران کند، این رفتار در واقع فرافکنی است چرا که آنها بیش از 5 سال است با ائتلاف ظالمانه و با کمک عربستان سعودی در یمن جنایت جنگی رخ دارند اما موفق نشدند مردم مقاوم یمن را شکست دهند.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا تصور می کند سر هر کسی می زنند نباید صدایش در بیاید، و مظلوم نباید واکنش نشان دهد و باید به خاک سیاه بنشیند در صورتی که به طور طبیعی به هر کس تجاوز شود و مورد ظلم قرار گیرد، از خود دفاع می کند.

وی گفت: حوثی ها عنوان کرده اند که حمله به پالایشگاه آرامکو عربستان در واقع پاسخ به جنایت عربستان در یمن است، آنها جسورانه و شجاعانه این حملات را بر عهده گرفته اند.

آمریکا احساس حقارت می کند

دهقانی فیروزآبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه آمریکایی ها از حمله حوثی ها به عربستان احساس حقارت می کنند، اظهار داشت: آمریکایی ها می دانند به راستی چه اتفاقی افتاده است اما از آنجایی که از ضربه ای که از حوثی ها خورده اند احساس حقارت می کند و بزرگترین پالایشگاه عربستان در هم کوبیده شده سعی می کنند نشان دهند حوثی ها چنین توانی ندارند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: پمپئو با توجه به توان نظامی ایران، می خواهد با فرافکنی قدرت حوثی ها، حمله پهپادی به پالایشگاه آرامکو را کار ایران بداند و با این تنش آفرینی و اتهام زنی، کمی از حقارت خود در برابر توان حوثی ها بکاهند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در توئیت‌هایی که منتشر کرده، این ادعای بی‌اساس را مطرح کرده است: در حالی که روحانی و ظریف وانمود می‌کنند که در دیپلماسی مشارکت دارند، تهران پشت نزدیک به ۱۰۰ حمله علیه عربستان سعودی است.

او در ادامه مدعی شد: ایران اکنون حمله‌ای بی‌سابقه به این تأمین‌کننده انرژی جهان داشته است. مدرکی دال بر این که این حملات از یمن انجام شده، وجود ندارد.