تغییر جان بولتون، سیاست‌های آمریکا را علیه ایران تغییر نخواهد داد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:
تغییر جان بولتون، سیاست‌های آمریکا را علیه ایران تغییر نخواهد داد
کمال دهقانی‌فیروزآبادی با بیان اینکه ترامپ به این نتیجه رسید که جان بولتون نمی‌تواند در دیپلماسی به آمریکا در جهت منافع این کشور کمک کنند، در عین حال گفت: با وجود این تغییر، اما همچنان راهبرد‌های آمریکا در مورد ایران تغییری نخواهد کرد.

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص برکناری جان بولتون توسط ترامپ با کمال دهقانی فیروزآبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در آغاز با اشاره به اینکه موضوع برکناری یا کنار رفتن جان بولتون از ماه‌ها پیش مطرح بوده است، اظهار داشت: این موضوع به دلیل منافع آمریکا است، زیرا آمریکا وجهه بدی در صحنه روابط بین الملل پیدا کرده بود و این مسئله ناشی از سیاست‌های جنگ طلبانه جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی ترامپ بود.

وی تصریح کرد: جان بولتون در حقیقت یک ابزار جنگ طلبانه محسوب می‌شد و خیلی‌ها معتقد بودند او ابزاری در دستان نتانیاهو است. این مشاور ترامپ در کنار نتانیاهو و برخی از حکام منطقه، سیاست‌های جنگ طلبانه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران داشتند که به عنوان نمونه می‌توان به حمایت کامل وی از سازمان تروریستی منافقین اشاره کرد و این در حالی است که پرونده این سازمان در جهان کاملا آشکار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا هر چند دیر، اما به این نتیجه رسید که جان بولتون نمی‌تواند در دیپلماسی به آمریکا و در جهت منافع این کشور کمک کنند، در عین حال تصریح کرد: با وجود این تغییر، اما همچنان راهبرد‌های آمریکا در مورد ایران تغییری نخواهد کرد.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سیاست‌ها و راهبرد آمریکا را همانند همه کشور‌ها در جهت منافع دولت آمریکا دانست و عنوان کرد: البته در اجرا ممکن است افراد مختلف، نگرش‌های گوناگونی داشته باشند و در داخل آمریکا نیز مورد انتقاد نیز باشند، کما اینکه جان بولتون نیز به دلیل ضدیت با ایران و طرفداری از منافقین و همچنین سیاست‌های جنگ طلبانه علیه کشور‌های دیگر مورد انتقاد بود و این انتقاد‌ها از سوی هر دو حزب علیه وی وجود داشت.

وی تصریح کرد: سیاست‌ها و راهبرد‌های آمریکا با تغییر جان بولتون تغییری نخواهد کرد و در جهت منافع آمریکا این حرکت ادامه خواهد داشت هر چند ممکن است شکل این حرکت و راهبرد‌ها تغییر کند، اما باطن آن تغییری نخواهد داشت.

دهقانی درباره تغییر جان بولتون اشاره کرد: بولتون به عنوان عنصری که مخالف دیپلماسی بود و به دنبال راه حل‌های نظامی می‌گشت، کنار گذاشته شده است. این اقدام نه برای اینکه فضایی برای جمهوری اسلامی ایران باز شود بلکه آمریکا شدیدا به دلیل مواضع جنگ طلبانه بولتون، در انزوای کامل قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: آمریکا در دنیا، یک هدف دارد و آن، کسب و جذب بیشترین منافع مالی است و در کنار این مسئله، حمایت از رژیم صهیونیستی نیز در راهبرد این کشور وجود دارد و این مسئله هیچ گاه تغییر نمی‌کند.