مشکلات ارزی تولیدکنندگان یزد در نشست نمایندگان با مدیران بانک مرکزی بررسی می شود

رئیس مجمع نمایندگان یزد از بررسی مشکلات و موانع ارزی تولیدکنندگان این استان در نشست مجمع نمایندگان با مسوولان ارشد بانک مرکزی خبر داد.

کمال دهقانی فیروز ابادی روز جمعه به ایرنا گفت: این نشست، فردا / ‏شنبه / ‏ با حضور نمایندگان استان یزد، سید امیر حسین طیبی فرد معاون حقوقی و امور مجلس بانک مرکزی، مهدی کسرایی پور مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی و صمد کریمی مدیر صادرات این بانک، استاندار، معاونین، برخی از مسئولان دستگاه‌های مربوطه و نمایندگان تولیدکنندگان و جمعی از کارآفرینان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت اول مجمع نمایندگان استان در دوره جدید، رونق تولید است، گفت: جلسه اول با دعوت و حضور سید علی محمد موسوی، معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، استاندار و مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: در آن نشست وضعیت استان در زمینه سرمایه گذاری توسط دستگاه‌های مربوطه تشریح و اقدامات استانداری در این زمینه بیان شد و نمایندگان استان هم دغدغه‌های خود در حوزه سرمایه گذاری استان مطرح کردند.

وی افزود: نمایندگان خواهان برنامه ریزی جهت سرمایه گذاری بیشتر در استان و تشویق و حمایت بهتر از سرمایه گذاران شدند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در جلسه گذشته بحث شد در زمینه صادرات بود که تولیدکنندگانی که محصولات خود را به کشورهای دیگر صادر می‌کنند با مشکل برگشت ارز حاصل از صادرات مواجه هستند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اضافه کرد: با رایزنی که با رئیس کل بانک مرکزی داشتم مقرر شد مدیران ارشد بانک مرکزی به استان سفر کنند و حضور استاندار، معاونین، نمایندگان مجلس در استان، مسئولان دستگاه‌های مربوطه، نمایندگان تولیدکنندگان، جمعی از کارآفرینان و نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن قرار است این مشکل بررسی شود.

وی با بیان اینکه قرار است نمایندگان بانک مرکزی به تشریح سیاست‌های کلی دولت درباره صادرات بپردازند، گفت: چنانچه موارد و مشکلاتی هست که نیاز به دستور مقامات بانک مرکزی دارد نیز در همان جا دستور لازم جهت اقدام صادر می‌شود.