دهقانی فیروزآبادی: انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان برای چه کسانی منفعت دارد؟

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است آمریکا از هیچ اقدامی برای ایجاد تنش در منطقه دریغ نمی‌کند و در این مسیر کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی دو ضلع دیگر این مثلث تنش‌زا در منطقه هستند که قطعا در جریان انفجار نفتکش‌ها در ایران دست دارند.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به حمله امروز به دو نفتکش در دریای عمان هم زمان با حضور نخست وزیر ژاپن در ایران، گفت: برای اینکه بدانیم دست چه کسانی پشت پرده این انفجارها است باید ببینیم چه کسانی از این حادثه سود می برند و چه کسانی قصد تنش آفرینی در منطقه را دارند.

دست داشتن اسرائیل در انفجارهای دریای عمان دور از انتظار نیست.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکا از هر وسیله ای برای ایجاد تنش در منطقه استفاده کرده است و از جمله کشورهایی که از این تنش‌زایی ها حمایت کرده اند، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است.

وی افزود: دور از انتظار نیست که اسرائیل که همواره ایده اختلاف افکنی در منطقه را در دستور کار داشته تا بتوانند سیاست های خود را پیش ببرد در انفجار نفتکش ها در دریای عمان دست داشته باشد.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه تأکید کرد: جمهوری اسلامی هرگونه اقدام که موجب ناامنی در منطقه شود را محکوم می کند و قطعا مقصر اصلی این انفجارها در دریای عمان را پیدا و به افکار عمومی دنیا معرفی می کند.

عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: قطعا کشورها می دانند در شرایطی که نخست وزیر ژاپن در تهران بوده و ایران به دنبال تقویت روابط دوجانبه خود با ژاپن است، چنین اقدامی از سوی ایران کاملا غیرقابل ممکن بوده و این انفجارها اقدامی شک برانگیز است که قطعا دست های دیگری را پشت پرده دارد.

انتخاب زمان اشتباه برای انفجار نفتکش‌ها در دریای عمان از سوی اسرائیل

وی اضافه کرد: مثلث شوم تنش زایی در جهت منافع لابی صهیونیسم شکل گرفته که شامل آمریکا، اسرائیل و کشورهای سازشکار عربی مثل عربستان و امارات است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه انگشت اتهام به سمت بحران آفرینان منطقه است، خاطرنشان کرد: در واقع آنها سعی داشتند ایران را در جریان انفجارهای دریای عمان مقصر جواب دهند اما زمان اشتباهی را برای این اقدام در نظر گرفتند چرا که این اتفاق جای شک و شبهه ای برای ژاپنی ها باقی نگذاشت که ایران بازیگر عقلانی و منطقی در منطقه بوده و هیچ دستی در ناامنی ها ندارد.