دکتر دهقانی: فرصت تقویت جبهه مقاومت در منطقه فراهم شده است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اکنون که رژیم صهیونیستی به علت ابطال انتخابات با مشکلات درونی خود دست و پنجه نرم می‌کند و اجلاس مکه نیز شکست خورده، زمان آن فرا رسیده تا جریان مقاومت تقویت همه جانبه را در دستور کار قرار دهد.

کمال دهقانی فیروزآبادی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به نشست هایی که اخیرا برای تعیین تکلیف وضعیت فلسطین به همت آمریکا و برخی کشورهای عربی برگزار می شود، گفت: آمریکا برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و مشروعیت بخشی به اشغال سرزمین های فلسطین راه های زیادی به کار می برد.

سیاست‌های ددمنشانه اسرائیل در منطقه چیزی جز تقویت جبهه مقاومت به دنبال ندارد

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: یکی از اقدامات جنایت بار رژیم صهیونیستی کشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین در غزه و کرانه باختری و نادیده گرفتن حاکمیت کشورهایی مثل لبنان و سوریه و بمباران مناطق مختلف این کشورها است که مصداق بارز تجاوز تلقی می شود.

وی افزود: از سوی دیگر حمایت از تروریسم و نقش مخرب در ایجاد تفرقه میان کشورهای اسلامی از دیگر اقداماتی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه اجرا می کنند اما از این بازی های جنایت بار چیزی به جز تشدید مقاومت فلسطینیان عاید آنها نمی شود.

دهقانی فیروزآبادی در ادامه با اشاره به پروژه ایران هراسی که در دست اسرائیل است، گفت: آنها قصد دارند با فشار آوردن به ایران و راه اندازی جنگ روانی علیه کشورمان، اعراب سازشکار را بترسانند و با این وحشت که بی جهت در آنها ایجاد شده است آنها را به خریداری اسلحه آمریکایی ترغیب کنند تا از این محل پول هنگفتی به جیب بزنند.

آمریکا با خریدن حکام عرب، حقوق مردم فلسطین را ضایع می‌کند

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه با بیان اینکه آمریکا با سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن، از خامی حکام برخی کشورهای عرب منطقه سوءاستفاده می کند، عنوان کرد: آنها با دادن آدرس غلط به اعراب، جنگ و ائتلاف علیه یمن را ایجاد کردند و آنها را وارد باتلاقی کردند که خارج کردن آنها به راحتی مقدور نیست.

وی افزود: امروز آنها با خریدن حکام عرب حقوق مردم فلسطین را تضییع می کنند و روز به روز به اشغال خود مشروعیت می بخشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز آمریکایی ها با کشورهای حاشیه خلیج فارس تبانی کرده اند تا سیاست هایشان به اجرا درآید، خاطرنشان کرد: در چنین زمانی جمهوری اسلامی باید دیپلماسی فعال داشته باشد و کشورهای عربی را روشن کنند که در دام آمریکا نیفتند ضمن اینکه ایران هیچگاه خصومتی با کشورهای مسلمان و همسایه نداشته چرا که همین کشورها اولویت اصلی ما در برقراری روابط هستند.